بهداشت و سلامت

بهترین ماسک صورت برای انواع پوست

بهترین ماسک صورت

اصلی ترین اهداف ماسک صورت سفیدکنندگی پوست، جلوگیری از جوش زدن و آبرسانی یا پاکسازی پوست می باشد.  برای  انتخاب بهترین ماسک صورت مناسب پوستتان ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید.ماسکها را می توانیم بر اساس نحوه ساخت دسته بندی کنیم. مثلا ماسک های شفاف کننده دست ساز خودتان که در خانه می سازید و یا انواع ماسک های تجاری که از مواد مختلف (مثل جلبک دریایی، عسل، زغال و …) ساخته شده‌اند و با قیمت‌ها و برندهای مختلف در فروشگاه های لوازم بهداشتی و داروخانه ها وجود دارند.ماسک های صورتی که مواد تشکسل دهنده آنها تماما طبیعی و بر پایه آب هستند و فاقد مواد شیمیایی مضر مانند پارابن و سولفات می باشند جزء بهترینا به حساب می آیند.

بهترین ماسک صورت خانگی متناسب با نوع پوست

بهترین ماسک صورت آکنه

ماسک صورت برای جوش

ماسک مناسب آکنه:

جوش و آکنه یکی از مشکلات ناراحت کننده پوستی بیشتر افراد است. این جوش های پوستی زمانی ایجاد می شوند که باکتری ها ، سلول های مرده، آلودگی و چربی ها راه منافذ پوستی را میبندند. سفیده تخم مرغ ماسک مناسب جوش و آکنه می باشد که باکتری ها را از بین می برد و التهاب پوست را کاهش می دهد.

طرز تهیه ماسک صورت تخم مرغ:

سفیده و زرده یک تخم مرغ را از هم جدا کنید . سفیده را داخل یک کاسه ریخته و با استفاده از یک گوش پاک کن تمیز سفیده را به صورت خود بزمید و اجازه دهید ماسک بین 10 الی 15 دقیقه روی صورتتان بماند. سپس صورتتان را بشویید و با استفاده از یک مرطوب کننده مناسب پوست آکنه دار صورتتان را آبرسانی کنید.

ماسک مناسب منافذ بسته شده:

هر ماسکی که خاصیت اگزفولیاسیون(لایه برداری) داشته باشد می تواند به باز شدن منافذ پوست کمک کند. یکی از ماسک های اگزفولیاسیون ماسک اوت میل(جوپرک) و جوش شیرین است.

طرز تهیه ماسک صورت جوپرک و جوش شیرین:

دو قاشق چایی خوری جوی پرک را با یک قاشق چایی خوری جوش شیرین در ظرفی بریزید کم کم به آن آب اضافه کرده وآن را هم بزنید تا ترکیب خمیری شکل شود. ماسک را به آرامی به صورت بزنید و ماساژ دهید. سپس بگذارید کاملا خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشویید و از آبرسان مخصوص پوستتان استفاده کنید.

ماسک مناسب لکه های تیره:

از دلایل ایجاد لکه های تیره رو صورت می توان به افزایش سن، تابش پرتوهای مضر آفتاب و آکنه‌ها، اشاره کرد. به این مشکل هایپرپیگمنتیشن می‌گویند و ماسک‌های خانگی می‌توانند این لکه‌ها را تا حدی بهبود ببخشند اما برای رهایی کامل از آن‌ها باید از روش‌های کلینیکی مانند لایه برداری عمیق استفاده کنید. از بهترین ماسک صورت برای پوست های تیره و لک داربهتر است حاوی زردچوبه باشد.

طرز تهیه ماسک صورت زرد چوبه و عسل:

نصف قاشق چایی خوری زردچوبه را با یک یا دو قاشق غذا خوری عسل مخلوط کند و آن را هم بزنید. ماسک را به صورت خود بزنید و به آرامی ماساژ دهید و 10 دقیقه منتظر بمانید سپس صورتتان را با آب گرم بشویید.

ماسک مناسب پوست چرب:

چربی اضافی روی پوست می تواند منافذ پوست را مسدود کند و باعث آکنه و التهاب شود.موز چربی های اضافی روی پوست را جمع کرده و لیمو به پاکسازی منافذ کمک می کند.

طرز تهیه ماسک صورت لیمو و موز:

یک موز را در یک‌ ظرف بکوبید تا له شود. ۱۰ قطره آب لیمو به همراه ۱ قاشق چای‌خوری روغن زیتون به موز له شده اضافه کنید و مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. ماسک را روی صورت ماساژ دهیدو اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

بهترین ماسک صورت مناسب پوست خشک:

زمانی که پوست نمی تواند رطوبت خود را حفظ کند پوست خشک می شود، بنابر این ماسک صورتی که بتواند رطوبت پوست را حفظ کند و آن را آبرسانی کند مناسب این نوع پوست است.

طرز تهیه ماسک صورت خیار و آلئه ورا:

نصف یک خیار را رنده کرده و به خیار ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا اضافه و خوب مخلوط کنید. ماسک را با ملایمت به صورت خود بزنید و ماساژ دهید. بگذارید که ۳۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند و سپس با آب بشویید.

ماسک مناسب چین و چروک:

یکی از بهترین ماسک‌ های صورت برای بهبود چین و چروک‌ها، آووکادو و پودر کاکائو است که کلاژن سازی را تحریک می‌‌کند. این ماسک عسل نیز دارد که باعث آبرسانی و لطیف شدن پوست می‌شود.

طرز تهیه ماسک صورت آووکادو وپودر کاکائو:

بخش گوشتی میوه اووکادو را با قاشقی از پوست آن جدا کنید. آووکادوها را در ظرفی بکوبید و سپس ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو و ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن‌ها اضافه کنیدو آنها را خوب مخلوط کنید. ماسک را به صورت خود بزنید و ماساژ دهید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

بهترین ماسک صورت خانگی

ماسک تنظیم کننده چربی

بهترین ماسک صورت تجاری متناسب با نوع پوست:

1-ماسک صورت کرمی

از این نوع ماسک می توانیم روزانه استفاده کنیم زیرابه طور قوی پوست را آبرسانی و رطوبت رسانی کرده و همچنین برای پوست های نرمال تا خشک بسیار مناسب و به لطافت و نرمی پوست کمک می کندو پوستتان را سالم تر،صاف تر و پرتر نشان می دهد در این نوع ماسک، وجود موادی مانند AHA، BHA، و روغن‌های طبیعی لازم است.

2-ماسک های ژله ای

ماسک های ژله ای جزء ماسک های سبکی هستند که به سرعت جذب پوست می شوند و مواد تشکیل دهنده آنها معمولا خیار ، چای سبز و نعنا است که پوست را آبرسانی کرده و تسکین می دهد و برای انواع پوست به خصوص پوست های چرب، حساس و دهیدراته گزینه بسیار مناسبی می باشند.

3-بهترین ماسک صورت ورقه ای

ماسک های ورقه ای بسیار سبک و مناسب انواع پوست هستند و با سرعت جذب بالا به آسانی قابل استفاده می باشند. فقط کافی است ماسک صورت ورقه ای را روی پوستتان قرار دهید و بعد از نیم ساعت آن را بردارید تا پوستی شاداب تر و روشن تر داشته باشید. مثل ماسک ورقه ای خیار و ….

بهترین ماسک صورت ورقه ای

ماسک صورت آبرسان

4-ماسک های حرارتی

این نوع ماسک ها از موادی ساخته شده اند که وقتی در تماس با آب ،هوا و یا هردو قرار می گیرندگرما ایجاد می کنند، منافذ پوست را باز کرده و به طور عمیق آن را پاک سازی می کنند و بهترین ماسک صورت برای پوست هایی است که  پیر هستند و یا اینکه علائم پیری دارند.

5-ماسک های پیل آف

ماسک های پیل آف به سرعت پوستتان را شفاف کرده و هرچیزی که به سطح پوستتان چسبیده باشد مانند گردوغبار،جوش های سرسیاهو سلول های مرده را از بین می برد. این ماسک هاکاملا طبیعی هستند و از عصاره میوه و گیاهان ساخته می شوند و برای انواع پوست مناسب اند.

6-ماسک های هیدروژل

ماسک های هیدروژل برای ترمیم چین و چروک های ریزی کهروی پوست ایجاد شده بسیار موثر است و نسبت به ماسک های ژلی رطوبت بیشتری ایجاد می کنند و همچنین التهاب پوست را کاهش می دهندو این ماسک ها برای انواع پوست مخصوصا پوست های خشک ، ملتهب و پیر مناسب اند.

7- بهترین ماسک صورت شب تهیه شده بر پایه آب

می دانید که در طول روز پوست ما در معرض عوامل مختلفی هست که بسیار مضر هستند و بعد از مدتی خشک ، کدر، و پوسته پوسته می شود. این ماسک صورت در طول شب برای جوانسازی و آبرسانی پوست استفاده می شود و صبح روز بعد پوستی بر جسته، شاداب، نرم و لطیف به شما هدیه می دهد و همچنین برای پوست های سال خورده که علائم پیری در آن ها دیده می شود بسیار مناسب اند.

8-ماسک صورت ویتامین c

همانطور که می دانید با بالا رفتن سن توانایی پوست برای تولید کلاژن کاهش می یابد و همین امر است که باعث پیری و چین و چرک پوست می شود.ماسک صورت ویتامین c به شما کمک می کند تا پوستتان تقویت شود و تولید کلاژن پوستتان افزایش یابد و برای پوست های سالخورده و دارای علائم پیری بسیار موثر است.سعی کنید از این ماسک هرچند هفته یکبار استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *