اخبار

دستگاه لیزر موهای زائد بدن

دستگاه لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد بدن به تازگی با ظهور دستگاه های مدرن و کارامد در این زمینه یکی از دغدغه های زیبایی و پاکیزگی خانم ها و آقایان برای از بین بردن موهای زائد روییده شده بر سطح پوست خود شده است. حال اینکه بیشتر افراد به دنبال روش های بدون درد و کم هزینه برای رفع موهای زائد خود هستند. دستگاه لیزر موهای زائد بی نقص ترین فناوری برای از بین بردن موهای زائد نیست اما اثر قابل توجه آن روی سرعت رویش موها با هیچ یک از روش های دیگر قابل مقایسه نیست. شاید حرکت پرتو خیلی داغ بر روی پوست صحنه جالبی نباشد اما نتیجه آن برای خیلی ها ارزش دارد مخصوصا برای افرادی که  پوست روشن با موهای تیره دارند خطر ناشی از برخورد اشعه با فولیکول در پوست اندک و نتیجه آن فوق العاده می باشد. البته انتخاب دستگاه مناسب هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

روش کار دستگاه های لیزر

موهای بدن دارای رنگدانه ای به نام ملانین است که این رنگدانه ها به هنگام رشد مو فعال می شود. مکانیسم اثر لیزر بر پایه نابود ساختن رنگدانه(ملانین) موجود در ریشه مو استوار است. بنابراین هرچه رنگدانه های زائد تیره تر و ضخیم تر باشد لیزر تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

دستگاه لیزر موهای زائدکندلا

لیزر موهای ضخیم

نکات مهم پیش از انجام لیزر

حداقل 6 هفته پیش از لیزر کردن از آفتاب گرفتن و سولار رفتن بپرهیزید زیرا باعث ایجاد تاول وآفتاب سوختگی می شود.

پیش از مراجعه نواحی را که قرار است لیزر انجام دهید حتما اصلاح کنید ولی از بند انداختن، اپیلاسیون، بلیچ کردن و الکترولیز کردن 6 هفته قبل از انجام لیزر جدا خودداری کنید.

پیش از لیزر کردن بدن خود را بشویید اما قبل از شروع درمان نباید بدنتان مرطوب باشد.

24 ساعت قبل از انجام درمان تاحد امکان از مواد غذایی و نوشیدنی های کافیئن دار استفاده نکنید.

برای کدام قسمت های بدن می توان لیزر انجام داد؟

برای همه نقاط بدن اعم از کل صورت به جز چشم ها، زیربغل، دست ها، پشت، شکم، سینه، پاها و بیکینی می توانیم از لیزر استفاده کنیم.

معایب لیزر موهای زائد بدن

یکی از نگرانی های مراجعین برای انجام لیزر این است که آیا لیزر ناحیه تناسلی زنان باعث ایجاد مشکل در رحم می شود یا خیر در پاسخ باید بگوییم که تابه حال هیچ نمونه ای در این مورد ثبت نشده است. همچنین گفته می شود که لیزر روی پوست اثر منفی می گذارد یا خیر اما تا به حال بیماری که تحت انجام لیزر مو دچار مشکلات پوست شده باشد مشاهده نشده است.

یکی از نکات مهم که باید بعد از لیزر درنظر داشته باشیم استفاده از ضدآفتاب با SPF50 و قرار نگرفتن زیر نور مستقیم آفتاب است.

سوالات رایج درباره لیزر موهای زائد بدن

یکی از سوالات رایج بیشتر افرادی که می خواهند لیزر انجام دهند این است که برای رفع دائم و قطع کامل موهای زائد به چند جلیه لیزر نیاز است؟طبق تحقیقات شما باید حداقل 4 تا 6 جلسه لیزر انجام دهید. البته باید بدانید که ساختمان بدنی افراد با یکدیگر متفاوت است بنابراین ممکن است افراد پرمو نیاز به 8تا 10 جلسه لیزر داشته باشند. همچنین قسمت های مختلف بدن هم سرعت های مختلفی در از بین رفتن موها دارند.

بنابراین برای نتیجه بهتر لیزر بر موهای زائد حضور منظم و به موقع در جلسات حائز اهمیت است.

طول موج دستگاه های لیزر موهای زائد بدن

الکساندرایت: با طول موج 755 نانومتر و انرژی و قدرت بالا موای زائد بدن را ازبین می برد.

دایود: با طول موج  810 نانومتر می تواند نفوذ بیشتری در پوست داشته باشد و فولیکول مو را تخریب نماید و چون سطح مقطع بیشتری از پوست را پوشش می دهد درمان بیمار با سرعت بالاتر و     درزمان کوتاه تر انجام میگیرد.

Nd-YAG :  طول موج آن 1064 نانومترمی باشد که نفوذ عمیق تری در پوست دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای پوست های تیره است.

کولینگ پوست

به دلیل ارتباط مستقیم هند پیس با پوست، دمای هندپیس نیز با کاهش درد در ارتباط است. پس از آن که دستگاه را روشن کردی و با آن کار کردید دمای هنپیس را با استفاده از یک دماسنج اندازه بگیرید اگر دمای هندپیس بین 0 تا 10- کولینگ متوسط و اگر بین 10- تا 25- کولینگ دستگاه قدرتمند می باشد. بنابراین دستگاه هایی که حرارت هندپیس آن در محدوده بین 10- تا 25- قرار می گیرد جز دستگاه های بدون درد به حساب می آید. قطعه ترموالکتریکی که در دستگاه‌های بدون درد، به ‌صورت دوتایی بسته می‌شوند روی قدرت کولینگ پوست اثر گذارند.

کولینگ د ستگاه

یکی از فاکتور های اساسی در نگهداشت  بهتر  اجزاء و طول عمر لیزربار کولینگ دستگاه لیزر است . برای استفاده طولانی مدت و همچنین یک عامل تعیین کننده کیفیت در محیط‌هایی با دما و رطوبت بالا خنک کنندگی قطعات داخلی است. نمونه‌های پیشرفته دستگاه مجهز به سیستم کولینگ خودکار هستند که علاوه بر حفظ سلامت ونگهداشت قطعات، مصرف انرژی را بهینه می‌سازد.

هندپیس

هندپیس یا سری دستگاه که ارتباط مستقیمی با بدن دارد از یک قطعه  آلیاژی است که انرژی که تولیدمی شود را از لیزربار گرفته و به پوست منتقل می‌کند. به دلیل همین ارتباط مستقیم با پوست کیفیت این قطعه تاثیر به سزایی در رفاه حال مراجعین دارد دلیل استفاده اوپراتور از ژل های روان کننده خشک بودن هندپیس است که سرعت و نرمی حرکت را تحت‌تاثیر قرار می دهد. خشک بودن هندپیس برای مراجعان حساس تر بسیار ناخوشایند است .علاوه بر این، هندپیس قابلیت تعویض در سایزهای مختلف را دارد که این آپشن باعث کنترل بهتر اپراتور شده و سرعت و دقت شات زنی را بالا می برد همچنین مدل‌های پیشرفته‌تر مجهز به مانیتور دیجیتالی هستند .

انواع دستگاه های لیزر موهای زائد:

دستگاه لیزر الکساندرایت Alexandrite :

این دستگاه لیزر برای افرادی که موهای تیره و پوست روشنی دارند موثر تر است و اگر پوستتان تیره است ممکن است لیزر الکساندرایت برای شما مناسب نباشد.

نحوه کاره دستگاه:

لیزر پالس بلند الکساندرایت نفوذ بسیار عمیقی به لایه میانی پوست دارد و گرمایی که در اثر تابش اشعه به پوست حاصل می شود در تارهای مو انباشته می شود و فولیکول های مو که در مرحله رشد فعال هستند را ناتوان می کند.

معایب:

  • ممکن است رنگدانه پوست را تغییر دهد( تیره یا روشن شدن پوست )
  • برای پوست های تیره مناسب نیست.

دستگاه لیزر Nd-YAG (پالس بلند) :

این دستگاه برای افرادی با پوست تیره یکی از بی خطرترین و موثرترین روش های از بین بردن طولانی مدت موهای زائد است.

نفوذ پذیری عمیقی در پوست دارد و طول موجی نزدیک به مادون قرمز دارد و توسط رنگدانه مو به خوبی جذب می شود.

معایب:

  • تاثیری بر موهای سفید، روشن و نازک ندارد
  • درد آن نسبت به سایر دستگاه ها بیشتر است
  • خطر سوختگی، زخم، قرمزی، تغییر رنگ پوست و ورم وجود دارد

دستگاه لیزر  Ice Platinum, Ice Platina:

جزء دستگاه های پیشرفته است که طول موج دستگاه های دایود، الکساندرات و Nd-YAG را در خود دارد.و به دلیل اینکه قابلیت تغییر فرکانس ها را دار می تواند برای هرنگ پوست و مو استفاده شود.

دستگاه لیزر موهای زائد دایود

دستگاه پلاتینیوم و دایود

دستگاه دایود لیزر آلما سوپرانو:

این دستگاه جزء اولین دستگاه های حذف موهای زائد بدون درد در بازار می باشد.برای انواع پوست با تناژ رنگی های مختلف مناسب است و ترکیبی از مزایای طول موج الکساندرایت و ویژگی های مثبت لیزر دایود است.

از قابلیت های این دستگاه این است که نواحی زیادی را تحت پوشش قرار می دهد و همچنین موهای روشن و نازک را نیز به سرعت و بدون درد درمان می کند.

دستگاه لیزر دیالکس :

این دستگاه تنها برای موهای زائد نیست بلکه برای جوانسازی صورت ، گردن و ناحیه ژنیتال است و به دلیل ترکیب طول موج های   لیزر الکساندرایت و دایود برای هر تیپ و رنگ پوستی و هر ضخامت و رنگ مویی موثر است.

دستگاه لیزر موهای زائد بدن

بهترین دستگاه لیزر

سیستم سرمایش قوی دستگاه  دیالکس از سوختگی و آسیب جاوگیری می کند و به دلیل القاء گرما در پالس های کوتاه و مکرر به عمق پوست، بدون درد می باشد.

درواقع یک لیزر روان است که با حرکت هندپیس با سرعت بیشتری عمل لیزر را انجام می دهد و تعداد فولیکول بیشتری را در هر حرکت از بین می برد.

نکات مراقبتی در استفاده از دستگاه :

با توجه به این نکات می توانید کارایی دستگاه و طول عمر آن را تا حدود زیادی تضمین کنید.

آب دستگاه

مخزن را پیش از اخطار خود دستگاه پر کنید. برای این‌ کار ابتدا آب قبلی را کاملا تخلیه  کنید و فیلترها و مسیرهای گردش را تمیز کرده و آب دیونیزه را جایگزین کنید. به یاد داشته باشید که پیش از روشن کردن دستگاه مخزن را پرکنید .

تهویه

دستگاه را حتما در محلی بگذارید که دور از پنجره، سیستم‌های گرمایشی و دستگاه‌های دیگر باشد. دمای اتاقی که دستگاه آنجا نگهداری می شود باید حداکثر 24 درجه سانتی گراد باشد . بنابر این اگر محیط اتاقی که دستگاه در آنجا قرار دارد گرم است ،حتی در شب هم باید کولر را روشن بگذاریم . همچنین به دلیل اینکه کولر های آبی تعادل رطوبت را برهم می زند و باعث ورود گردو غبار می شود حتما از کولر های گازی برای خنک نگه داشتن دستگاه استفاده کنید.

عملکرد اپراتور، تمیز کردن و تعویض قطعات

قبل از استفاده از دستگاه حتما دفترچه راهنما آن را مطالعه بفرمایید . مطابق دستورالعمل کارخانه قطعات را با استفاده از الکل طبی تمیز و در موعد مقرر تعویض کنید. گرم شدن دستگاه در محیط مناسب نشان از مشکل قطعات کولینگ داشته و توجه به آن ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *