بهداشت و سلامت

عوارض جوانسازی با هایفوتراپی | پوست و لاغری

از بین بردن چربی با هایفو

هایفو (HIFU)، یکی از روش های جوان سازی و سفت سازی پوست صورت و همچنین از بین بردن جربی های بدن است از عوارض جوانسازی با هایفوتراپی می توان به قرمزی پوست اشاره کرد که بیشتر به جزئیات عوارض این روش کم خطر می پردازیم. عملکرد هایفو در پوست صورت به این صورت می باشد که به قسمت خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تولید کلاژن می شود. در نتیجه ی تولید کلاژن که سبب سفت و محکم سازی پوست می شود ما می توانیم پوستی جوان تر و محکم تر داشته باشیم. هایو برای لاغری بدن و از بین بردن چربی های زیر پوستی نیز استفاده می گردد. برای چربی بدن، دستگاه به یک قسمت از بدن که دارای بافت چربی می باشد انرژی وارد می کند. چربی بین می رود و این کار برای نقاط دیگر و یا بافت هدف دیگر تکرار می شود.

هایفوتراپی چیست؟

هایفو تراپی در واقع استفاده از امواج اولتراسوند (فراصوت) برای تمرکز به نقطه ی هدف و تحریک آن نقطه برای یک هدف خاص مثل پوست برای کلاژن سازی یا یک نقطه از بدن برای چربی سوزی می باشد. امواج التراسوند همان امواجی هستند که در سونوگرافی از آن استفاده می شود. هایفو در انگلیسی HIFU نوشته می شود و مخفف High Intensity Focused Ultrasound می باشد. هایفو تراپی برای سالهاست به عنوان درمانی برای سرطان مورد استفاده است. در سال 2009 هایفو تراپی برای لیفت ابرو توسط FDA آمریکا تائید شد و 5 سال بعد از آن نیز برای بهتر کردن وضعیت چین و چروک های قسمت های بالای سینه و گردن تائید شد. عوارض هایفوتراپی کم است و این روش بسیار کم دردسر می باشد.

هایفوتراپی برای پوست صورت

همانطور که اشاره شد هایفوتراپی برای جوانسازی و سفت سازی پوست با تحریک آن و در نتیجه تولید  کلاژن استفاده می شود. هایفو تراپی برای رفع منافذ باز، تیرگی دور چشم، از بین بردن خط اخم، زاویه سازی برای فک، لاغری موضعی غبغب و لیفت پلک مورد استفاده قرار می گیرد.

هایفو تراپی پوست

لیفت پوست صورت با هایفوتراپی

عوارض جوانسازی با هایفوتراپی برای پوست

به صورت کلی هایفوتراپی بی دردسر، کم عارضه و سریع می باشد. اشخاص پس از هایفو تراپی معمولا با مشکل حادی روبه رو نخواهند شد. این کم بودن عوارض هایفوتراپی به این دلیل است که مانند روش تصویر برداری سونوگرافی که ایمن ترین روش تصویر برداری پزشکی (بدون وجود اشعه ویا…) می باشد از امواج اولتراسوند برای انجام کار استفاده می شود. روش هایفوتراپی درواقع یک روش غیر تهاجمی نیز برای کلاژن سازی و چربی سوزی محسوب می شود. یعنی دیگر برای کلاژن سازی نیازی به روش هایی مانند سوزن درمانی که ممکن است پوست زخم شود دارید و نه برای چربی سوزی نیازی به جراحی و برش و بخیه وجود خواحد داشت. هایفوتراپی معمولا بدون درد نیز هست. فقط ممکن است از عوارض هایفوتراپی احساس گرما و یا سوزن سوزن شدن بر روی قسمت هدف داشته باشید که جای نگرانی نیست و پس از اتمام جلسه ی هایفوتراپی این احساس گرما و سوزن سوزن شدگی که بیشتر هم در قسمت هایی اتفاق می افتد که پوست حساس تر است ( برای مثال پوست اطراف دهان ) برطرف  خواهد شد.

متورم شدن و قرمزی پوست ممکن است از عوارض هایفوتراپی به شمار بیاید. احتمال تورم پوست در هایفوتراپی بسار کم است و این موضوع بیشتر به میزان حساسیت پوست شخص بستگی دارد اما تورم پوست طی چند روز از بین میرود. قرمزی پوست نیز از شایع ترین عارضه های این روش است که این قرمزی درواقع واکنش طبیعی پوست پس از قرارگیری در معرض اولتراسوند می باشد. یکی دیگر از عوارض بی حسی در پوست است که این مشکل نیز به دلیل نفوذ امواج به عمق پوست اتفاق می افتد این مشکل طی 2 هفته برطرف می شود.

هایفو برای لاغری

به وسیله ی هایفو تراپی می توان مقدار میانگین از چربی ها را با تمرکز امواج اولتراسوند بر نقطه ی هدف و از  بین بردن یا کوچک کردن سلول های چربی از بین برد. نتایج هایفو لاغری ممکن است  برای افرادی که چاقی مفرط دارند نتایج رضایت بخشی نباشد. پس از انجام هایفوتراپی نیازی  به استراحت نیز نیست. در یک جلسه هایفوتراپی چیزی حدود 3 سانتی متر کم می شود. چربی قسمت های مختلف بدن مانند غبغب، بازو، شکم، پهلو، قسمت داخلی ران، باسن و نواحی پشت بدن را از بین برد. عوراض هایفو تراپی برای این روش نیز وجود دارد و تقریبا مشابه با عوارض هایفوتراپی برای پوست می باشد.

لاغری با هایفوتراپی

از بین بردن چربی های بدن به کمک هایفوتراپی

عوارض هایفوتراپی برای لاغری

تورم، قرمزی (مانند عوارض جوانسازی با هایفوتراپی برای پوست) و کبودی از شایع ترین عوارض خواهد بود که معمولا خفیف و طبیعی می باشد. بعد از هایفوتراپی نیازی به استراحت نیست و فعالیت های روزانه پس از آن  قابل انجام شدن می باشد.

چه کسانی ممکن است عوارض هایفوتراپی را به شکل جدی تجربه کنند؟

در موارد اشاره شده ی زیر افراد مستعد پذیرش عوارض جوانسازی با هایفوتراپی می باشند.

افرادی که دستگاه های خارجی مانند پیس میکر در بدنشان وجود دارد و یا تزریقات سیلیکونی یا ایمپلنت فلزی داشته باشند.

مادران شیرده و یا مادرانی که دوران بارداری را سپری می کنند.

افراد مبتلا به دیابت.

تبخال

وجود زخم و یا ضایعات روی پوست.

افراد 18 سال به بالا (بهترین سن برای انجام هایفوتراپی اواسط دهه 30 سالگی است که تا حدودی پوست نشانه های پیری داشته باشد).

افرادی که بیماری های خود ایمنی داشته باشند.

افراد مبتلا به بیماری های خونی

تفاوت های هایفو و RF

یکی از تفاوت های آشکار هایفو و RF این است که هر کدام برای انجام عمل زیبایی و لیفتینگ از تکنولوژی های متفاوت استفاده میکنند هایفو از اولتراسوند و RF از امواج رادیویی استفاده میکند و کار آن در به شکل کلی گرما رسانی می باشد. یکی دیگر از تفاوت ها مدت زمان استفاده از این دو تکنولوژی است استفاده از امواج اولتراسوند تکنیک نسیتا جدیدی برای کار های زیبایی است در حالی که از RF قبل تر نیز استفاده می شده و نسبت به هایفو مدت زمان خیلی بیشتری مورده استفاده قرار گرفته. می توان گفت هایفو برای انجام کار های مربوط به زیبایی و جوان سازی برتری های خود را  نیز دارد هایفو می تواند به شکل عمیق تری به لایه های پوست نفوذ کند و چربی ها را از بین ببرد در حالی که این قابلیت نفوذ پذیری در RF به قابلیت نفوذ پذیری هایفو نمی رسد. به دلیل اینکه عمق نفوذ دستگاه RF کمتر است. پس در درمان نواحی حساس تر مانند پوست اطراف چشم یا اطراف دهان بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. عوارض این روش مانند عوارض هایفوتراپی کم است.

تفاوت های هایفوتراپی و اولتراپی

در واقع هر دو روش اولتراپی و هایفو از یک تکنیک استفاده می کنند. هر دو کار لیفت و جوان سازی را بر عهده دارند (جوان سازی و لیفت). اما برای از دستگاه های متعددی استفاده می شود برای مثال دابلو، دستگاه های تک بعدی و یا 3D و… استفاده می شود. اما برای اولتراپی فقط از یک دستگاه استفاده می شود که اولترا نام دارد و معمولا در یک جلسه انجام می شود. این روش تاثیر طولانی تر دارد و توسط پزشک انجام می گیرد و قابلیت  تصویر برداری دارد. تفاوت دیگر این است که هایفو از پرتو های باشدت بالا استفاده می کند که قابلیت این را دارد که به باف های چربی نیز برسد اما هایفو از انرژِی بسیار متمرکز برای اینکه یک لایه  از پوست را  هدف قرار دهد استفاده می کند. عوارض هر این روش نیز مانند عوارض هایفوتراپی کم می باشد. توجه داشته باشید پیش از انجام هایفوتراپی یا هر روش دیگر برای جوان سازی با توجه به شرایط فیزیکی و میزان حساسیت پوست خود با مشاور پوست صحبت کنید.

لاغری کم عارضه

هایفو به عمق پوست نفوذ می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *