اخبار

ارتباط مستقیم میان شیرین کننده های مصنوعی و حمله های قلبی و مغزی

تصویر شیرین کننده های مصنوعی

توضیح اجمالی شیرین کننده های مصنوعی و مضرات آن

پیش از توضیح شیرین کننده های مصنوعی لازم است بدانیم بر اساس یک تحقیق که اخیرا انجام شده خوردن اریتریتول، می تواند یک جایگزین قند بدون کالری باشد که برای شیرین کردن و خوشمزه کردن خوراکی های کم کالری مثل کربوهیدرات و کتو استفاده می شود. این ماده بسیار با حمله قلبی- مغزی و مرگ در ارتباط است. به گزارش از سلامت نیوز که برگرفته از سی بی اس نیوز بوده، محققان در کلینیک کلیولند بیشتر از چهار هزار بیمار را در ایالات متحده و اروپا مورد بررسی قرار دادند و دریافتند کسانی که مقدار اریتریتول بیشتری در خون خود داشتند در معرض خطر بالاتری قرار داشتند به خصوص عوارض جانبی قلبی.

این بررسی ها که در روز دوشنبه در روزنامه Medicine Nature چاپ شد، همچنین مشاهده شد که اریتریتول عامل اصلی تشکیل لخته در پلاکتها می باشد. دکتر استنلی هزن کارشناس ارشد این محصول و مدیر قسمت قلب و عروق و متابولیک بدن در کلینیک کلیولند، می گوید: داده های آماری به ما نشان می دهد که هنگامی که حضار یک مایع خوراکی شیرین شده مصنوعی با آریتریتول از آن را دربسیاری از محصولات غذایی فراوری شده استفاده می کردند، مقدار این مواد به شکل کاملا شگفت انگیزی در خون آن ها برای چند روز بالا می رفت. و سطوح بسیار بالاتر از آنها احتمال لخته شدن خون را افزایش می داد.

اثرات شیرین کننده های مصنوعی

مضرات شیرین کننده های مصنوعی

تولیدات عاری از قند دارای اریتریتول بوده که عموما برای بیمار های مبتلا به چاقی، دیابت یاسندرم متابولیک به عنوان روش هایی برای نظارت بر مصرف قند و مصرف کالری پیشنهاد می شود. برای مثال، اریتریتول یکی از اجزای ساختار شیرین کننده های مصنوعی رایچاستویا عاری از کالری Truvia است.

بیمار مبتلا به این بیماری در حال حاضر در معرض خطرات بسیاری همچون حمله های قلبی و عروقی حاد به مانند حمله قلبی و مغزی می باشد. که در جواب به این پژوهش، رابرت رانکین، رییس اجرایی شورای کنترل بر کالری، که یک کانون یین المللی می باشد و یک عامل صنعت غذا و نوشیدنی های دارای کالری کم می باشد،به  سی بی اس نیوز گفت ” که بازخورد آن برخلاف دهه های پیش و بررسی های علمی است که به ما می گوید که مقدار کم کالری شیرین کننده های مصنوعی عاری از کالری مانند اریتریتول کاملا بی خطر می باشند.

همانطور که مجوز های نظارتی جهانی برای مصرف آنها در غذاها و نوشیدنی ها نشان دهنده آن است که نباید یه جمعیت عمومی کلیت داده می شوند، زیرا حضار در این مورد قبلا در معرض خطر حملات قلبی عروقی بودند. هنگامی که این تحقیق به طور کاملا دقیق علت آن را نشان نمی دهد دکتر دیوید آگس، یکی از محققان پزشکی سی بی اس نیوز بیان می کند که: قطعا اطلاعات موجود بسیار نگران کننده است

هازن می افزاید : شیرین کننده های مصنوعی مانند اریتریتول به مانند سال های پیش محبوبیت خود را بالا برده و محققان می گویند برای فهمیدن اثر طولانی مدت سلامتی این افراد به پژوهش های عمیق تری نیاز است. بیماری های مرتبط با قلب و عروق در طول زمان های مختلفی بوجود امده اند و بیماری قلبی دلیل واقعی مرگ انسان ها در سطح جهان می باشد. ما باید اطمینان داشته باشیم که غذاهایی که می خوریم عامل های پنهانی برای بالا بردن احتمال ایجاد این مسئله ندارند.

نتیجه شیرین کننده های مصنوعی

بازخورد شیرین کننده های مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *